Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, November 01, 2013

Pseudo Studio

kedua2nya ada kaitan dgn lakunan. berlakun bermakna bukan menjadi diri yg sebenar.

jika seseorang berlakun sama secara sengaja atau sebaliknya berkaitan ilmu, ianya bahaya. pelakun sebegini adalah bersifat bodoh sombong. tak mahu mengaku kekurangan ilmu tetapi berlagak pandai. tidak boleh terima teguran.

lagi bahaya jika berlakun pandai dlm satu bidang. dan mengaku boleh mengajar bidang tersebut kpd pihak lain. lakunan dilakukan utk tujuan mendapat duit. kalau saya faham jika rezeki diterima tidak setimpal dgn apa yg kita jual, kita telah menipu, tidak jujur. antara contoh pseudo adalah menciplak hasil tulisan orang lain dan mendapat bayaran utk penyamaran tersebut.

mungki ketidakjujuran di dunia terlepas. tapi akan ramai yg 'claim' drpd pelakun utk jualbeli yg tak setimpal. serok2lah dulu ya. keadilan akan tetap berlaku.

Tiada ulasan: