Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Oktober 20, 2013

Integriti Pemimpin

setiap drpd kita adalah pemimpin. dan setiap drpd kita juga adalah pengikut.pengikut belajar dari pemimpin. dan pemimpin juga akan belajar drpd pengikut. jadi bersama2lah berkongsi ilmu yg betul.

saya tidak suka membuat tuntutan utk sesuatu yg saya tak berhak tuntut. ianya berkaitan integriti. ianya berkaitan kejujuran. ianya berkaitan amanah. jika kita tuntut sesuatu utk balasan perkara atau kerja yg kita tak buat, ianya bermakna kita tiada integriti, tidak jujur, tidak amanah. kita sudah makan rasuah.

saya tidak ajar pelajar saya tidak amanah. jadi janganlah suruh saya tuntut utk sesuatu yg saya tak lakukan. juga janganlah suruh saya sahkan atau luluskan tuntutan utk sesuatu yg pihak berkenaan tidak lakukan. sekali anda minta saya buat sedemikian, di lain kali saya akan curiga integriti, kejujuran dan amanah anda.

Tiada ulasan: