Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Julai 13, 2016

Duit Raya RM1 Sahaja

kebiasaan saya, duit raya daripada saya hanya rm1 shj. dan saya biasa terima komen penerima atau mereka yg berada berhampiran dgn penerima,'seringgit sahaja?'. dan tahun ini duit raya saya masih rm1 sahaja.

memang bagi ramai, nilai rm1 adalah kecil, berbanding dulu2. tahun 70an, duit raya 20sen dikira banyak. 50sen pada 80an masih lagi besar nilainya. rm1 pada 90an juga dianggap seronok diterima.abad baru rm2 dikira nilai minima. dekad sekarang minima rm5 dikira berbaloi.

kenapa duit raya saya masih rm1? duit raya sebagai tanda ingatan. tanda keikhlasan. ianya sedekah. duit raya janganlah susahkan yang memberi.

Tiada ulasan: