Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Februari 29, 2024

Langgar Siling

Dikaitkan dgn halangan utk kenaikan pangkat. Biasanya dikaitkan dgn kerjaya wanita di dunia pekerjaan yg majoriti adalah lelaki. Ianya menjadi asas utk perjuangan kesaksamaan bagi wanita di alam kerjaya.

Saya juga boleh dikatakan melanggar siling. Tahap kelayakan akademik penyebab utama saya langgar siling. Tanpa phd, amat sukar nak naik jawatan. Tetapi tidak mustahil.

Dalam aktiviti 'caving', terutama dalam gua yg rendah ketinggiannya, saya biasa terlanggar siling. Tapi, jika ada persediaan spt topi keselamatan, lampu suluh, pengalaman peribadi, dan jurupandu, dapat elak atau kurangkan kesakitan akibat terlanggar siling atau stalaktik/ stalactite.

Tiada ulasan: