Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mac 11, 2024

Maaf

Budaya timur, suka minta maaf? Dlm perbualan kita, biasa kita sebut, 'maafkan saya, boleh...?' Dlm bahasa inggeris, 'excuse me...'. Biasa mat saleh akan tegur kita, kenapa kita suka minta maaf.

Mana lebih mudah, minta maaf, atau beri maaf/ memaafkan? Sebelum tahun baru, sebelum puasa, di pagi raya, apabila berjumpa keluarga/kawan, biasa kita akan minta maaf. Jarang kita maafkan org lain. Biasa kita dengar, 'kita claim di akhirat'.

Sempena akan bermula puasa ramadan ini, saya memaafkan yg perlu dimaafkan, dan mohon maaf jika ada salahsilap, kekurangan saya seorg manusia yg lemah ini.

Tiada ulasan: