Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mac 26, 2012

Siapa Betul?

masing2 akan mengaku dia betul. apa yg dilakukan adalah benar dan tepat. apa yg dilakukan orang lain 100% salah dan tak betul.

jarang orang nak mengaku bhw dia telah lakukan kesalahan walaupun ianya hakikat sebenar. ramai lebih suka menuduh atau menyatakan bhw pihak lain yg bersalah. kenapa? ego? tak boleh terima kenyataan?

setiap drpd kita mempunyai kelebihan dan kekurangan. maka kita diminta melakukan swot analysis utk mengetahui kelebihan dan kekurangan diri kita. gunakan juga joharry window. tidak semua kekuatan dan kekurangan kita akan dapat kita tahu kecuali dgn bantuan orang lain. itulah gunanya kawan. dan itulah guna lawan.setiap teguran, pujian, kritikan kita jadikan sebagai peluang utk penambahbaikan diri kita.

terima kasih kpd yg mengingatkan saya tentang kekuatan dan kelemahan saya. saya akan gunakan sebagai panduan utk memperkembangkan diri saya. kita kena sedar siapa kita. janganlah mendengar pujian sahaja.

Tiada ulasan: