Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Februari 08, 2015

Mati Itu Pasti

Ramai daripada tahu mati itu pasti. ramai daripada kita terima hakikat mati itu pasti.

tapi berapa ramai yang bersedia untuk mati? bersedia untuk hidup di dalam kubur? bersedia untuk hari akhirat? bersedia untuk di syurga selama2nya?

walaupun kita sentaisa menghadapi berita kematian, tetapi apabila ianya berlaku kepada mereka yang sangat kita kasihi, kita pasti akan terasa kesedihan. mungkin sebab kita tak apsti akan berjumpa lagi. mungkin sebab kita tidak pasti adakah yang mati akan selesa di kubur. mungkin sebab kita tak pasti kita dapat bersama di syurga.

selagi masa masih ada, selagi itu kita berpeluang untuk bersedia untuk mati dengan sejahtera. selagi ada masa, maka kita masih boleh bersedia untuk selesa di kubur dan di akhirat. selagi masa masih ada, kita masih boleh bersedia untuk kita dapat syurga dan kekal di syurga, bersama dengan mereka yang kita aksihi.

Tiada ulasan: