Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Februari 18, 2015

Pemain Berkelayakan

letih apabila pemain sama yang akan turun padang. tak kira pertandingan apa. mereka yang sama jadi ayam tambatan pengurus dan kapten pasukan.

yang asyik memekik melolong di tepi padang ramai, kerana mereka tak boleh main. konon mereka ada kelayakan untuk bermain pada posisi tertentu. dicadang dan disokong oleh pihak tertentu, berkuasa dan berkedudukan. malah dipilih manjadi ahli pasukan walau memang tak layak.

biasalah, tong2 kosong yang akan kuat bunyinya. harapan pengurus dan kapten pasukan sedar siapa yang menyumbang kepada pencapaian pasukan. iktiraf dan hargai mereka yang jalankan amanah. jika tidak pasukan akan kehilangan mereka yang produktif. mereka yang produktif jika tidak terima ganjaran sewajarnya akan burn out, dan seterusnya meninggalkan apsukan.

Tiada ulasan: