Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Jun 22, 2022

Kereta2 Saya

Kereta pertama saya beli, sebuah volvo DL244, 1983, manual. Beli 2nd hand, berharga rm13ribu. Bayar cash, pada 1996 (?), semasa kereta berusia 13tahun. Beli utk ayah guna.

Kereta kedua, saya sewa drpd makcik. Sebuah vw beetle, 1971, 1.2cc, berwarna kuning. Harga rm7 ribu. Beli pada 2004, berusia 33 tahun. Beli utk saya bawa bekerja.

Kereta yg masih ada, perodua kembara, 2003, 1.3cc, auto. Beli 2nd hand juga, rm33.5ribu, pada 2006. Beli ayah bawa mak ke sana ke sini.

Jika kerajaan ikut cakap pakar, saya kena pinjam kereta atau naik pengangkutan awam utk bekerja. Saya tak mampu berhutang utk beli kereta baru di hujung2 perkhidmatan saya.

Tiada ulasan: