Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Jun 26, 2008

Rezeki Kita

Ingat saya kepada kata2 prof Kamil, 'Bad, rezeki di tangan Allah'.

Ramai kawan2 kecewa apabila jawapan saya kepada komen mereka tentang bagaimana orang yang tidak bekerja, tidak ikhlas, dan lagi2 selalunya dapat anjakan, naik pangkat, anugerah dan macam2 adalah 'Rezeki mereka'. Saya suka bandingkan dengan towkay judi yang amat2 kaya.

Rujuklah kepada Al-Quran. Allah Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani. Lebih besar rezeki kita, lebih besar tanggungjawab kita.

Tiada ulasan: