Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Ogos 26, 2014

Mengambil Hak Orang Lain

bos, saya nak gaji saya. itu hak saya sebagai pekerja.
anda buat kerja? tak. kenapa tak buat kerja? saya tak boleh buat kerja saya.
mengapa tak boleh buat kerja? saya tak tahu.
kenapa tak tahu sedangkan anda lulusan ipt? saya bukan belajar tetapi saya menghafal untuk lulus peperiksaan dan ujian.

kenapa meniru semasa peperiksaan? saya tak tahu nak jawab peperiksaan.
kenapa tak boleh jawab peperiksaan? saya tak bersedia untuk peperiksaan.
kenapa tak bersedia untuk peperiksaan? saya tak hadir kuliah. saya tak hantar tugasan.
kenapa tak hadir kuliah? kenapa tak hantar tugasan? saya tak boleh belajar. saya tak boleh buat tugasan.

kenapa boleh belajar di ipt? saya masuk sebab tak ikut syarat. ada orang yang masukkan saya bukan untuk belajar. tetapi untuk kepentingan bukan akademik.

kalau begitu anda dah ambil hak orang lain.
hak yang layak bekerja di sini.
hak yang layak belajar di ipt.
awak dan penasihat awak jawablah di akhirat ya.

Tiada ulasan: