Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 25, 2021

Senaman & Kesihatan

kita biasa dengar 'untuk sihat perlu bersenam, jaga makan'.

kedua2nya berkait dgn input dan output utk kesihatan.

makan itu input utk badan. senaman output utk badan.


makanan dan senaman bukan hanya utk sihat fizikal shj.

WHO 2021, menyatakan kesihatan termasuk sihat fizikal, mental dan sosial.

saya nyatakan/kongsikan - kesihatan termasuk sihat fizikal, mental, emosi, spiritual (jari), sosial dan kewangan.

saya banyak berbelanja membeli peralatan utk bersenam, spt ramai org.

tetapi jika kita tidak bersenam (sayalah), alat senaman macam otak - a used less brain, is a useless brain.


gambar adalah step machine saya.









Tiada ulasan: