Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Julai 23, 2022

Belajar dan Bekerja

Ada kala masa belajar berbeza dgn masa bekerja. Setelah bekerja, masa kerja dan masa belajar adalah sama. Setiap kali kita bekerja, kita juga belajar.

Semalam, antara tugas saya adalah sambut tetamu dan jemputan. Masalah jika mereka datang dgn kereta berbeza drpd yg saya tahu atau saya tak tahu kereta mereka.

Bos besar dipandu terus ke tempat saya tunggu. Sepatutnya, dia dihantar ke pintu lain. Pemandunya kenal saya dan andaikan tempat saya menunggu adalah tempat menghantar bos besar. Maka saya pun ditegur. Teguran adalah proses belajar.

Tiada ulasan: