Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Julai 18, 2022

Nukey

Antara subjek di sekolah (dulu?) adalah kemahiran hidup. Ada yg merangkumi, ada yg tidak termasuk ekonomi rumahtangga, seni pertukangan. 

Semasa di koleq, ada kelas industrial art, kela A dan B, di tingkatan 1-3. Saya pilih kelas C, kelas perdagangan. Semasa di koleq, saya dibekalkan dgn kit menjahit. Utk jahit butang, seluar baju terkoyak. Tapi saya tak jahit luka di lutut sebab botol kaca.

Perlu ada minat utk bertukang. Bertukang tergolong dlm kerja2 3D. Molek didedahkan ilmu bertukang sejak sekolah rendah. Sekarang dipanggil vokasional?

Tiada ulasan: