Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Oktober 05, 2024

Last Minute

Saya biasa kerja last minute. Atau siap kerja di minit/saat akhir. Ianya bukan sesuatu boleh dicontohi. Biasanya akan menyesal selepas siapkan kerja.

Kerja last minit memang stres tinggi. Awal2 semasa stres rendah, kurang bermotivasi. Mungkin biasa kerja last minit buat bp saya sentiasa tinggi? Setelah siapkan kerja, terasa banyak boleh dibuat secara lebih baik jika dibuat awal2.

Mungkin saya  belajar kerja last minit semasa bersekolah di asrama? Pelbagai perkara nak dilakukan dgn masa terhad. Atau cuba berehat sehingga saat akhir? Maka kerja last minit kena pandai bersilat atau beraikido.

Tiada ulasan: