Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Mei 25, 2012

Kesihatan Kita Tanggungjawab Kita

seorang bos saya perlu mendapat rawatan di hospital kerana mengalami sakit jantung. alhamdulillah dgn perubatan moden, insyaallah beliau akan kembali bertugas dalam masa seminggu. ini berbeza dgn rawatan dulu2 yg akan ambil masa berbulan2.

sihat atau sakit kita tak tahu bila akan berlaku. sakit tidak semestinya berlaku kpd yg tua. yg muda pun sakit. sakit juga tidak semestinya tak berlaku kpd mereka dibidang perubatan dan kesihatan. doktor pun ada yg sakit. dan semua doktor akan meninggal dunia.

tapi yg kita mampu adaalh buat persediaan mengelak sakit yg teruk atau mengurangkan risiko drpd sakit yg teruk. usaha adalah penting. usaha adalah melalui senaman dan pemakanan. faktor genetik kita tak boleh elak kerana kita lahir dgn genetik tersebut.

berusaha dan berdoa. kita hanya mampu berusaha. Allah jua yg menentukan.

Tiada ulasan: