Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, November 06, 2021

Makan & Bil

Sedang rancak dibincang tentang harga makanan di sebuah pulau. Dan ada yg kata memang harga makanan di pulau tersebut mahal.

Saya pernah makan di pulau tersebut, tapi bukan di restoran yg diviralkan. Saya juga pernah makan di perhentian, tioman. Harga makanan saya mcm di lembah klang. 

Saya juga biasa makan di tanah tinggi, di pendalaman. Penting bertanya dahulu harga makanan atau tengok menu. Sesuaikan dgn bajet kita. Jika malu merana saku.

Teringat seorg kawan pada 90an, kami makan tengahari di gerai di central market kl. Dia ambil pelbagai laut termasuk ketam. Bil dia rm15. Pada 90an, nasi ayam rm2.50. Memang terkejut kawan tu. Ilmu dan amal berkira penting.

Tiada ulasan: