Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Oktober 22, 2022

Jaga Ayah

Pada 1992, semasa nak ambil kereta baru, proton iswara, pengurus proton pesan kpd saya, 'jaga ayah'. Dan antara peluang jaga ayah, semasa reunion batch beliau pada 2011. Tyt dan mantan duta malaysia memang ada jaga masing2.

Semasa pkp, dan arwah ayah tidak sihat, rezeki saya utk bantu bonda jaga ayah. Antara rutin harian adalah bergilir2 dgn adik2 utk mandikan dan pakaikan baju ayah. Juga sediakan ayah utk tidur.

Sehingga kini, masih terbayang2 arwah ayah. Bau sabun dettol juga mengingatkan kpd ayah. Saya bersama jenazah di dalam van dari hospital ke rumah. Dari rumah ke masjid. Dari masjid ke tanah perkuburan. Dan saya yg terakhir memgang ayah utk beliau mencium tanah di dlm liang lahad.

Tiada ulasan: