Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Mei 14, 2013

Kalau Lapar

saya teringat kepada satu puisi (?) semasa saya di sekolah. dan puisi tersebut saya simpan dlm 'pencil case' saya.

bunyinya lebih kurang,'kalau lapar, carilah makanan. kalau dahaga, carilah minuman. makanan dan minuman ada di bendang. kalau tiada, makanan ada di .... tapi tanah yg sedikit jangan dijual. kerana tanah itu adalah airmata dan maruah kita.' sila google kot2 jumpa.

pesan emak,'kalau lapar, carilah dalam fridge. habiskan makanan yg ada di dalam fridge. habiskan juga makanan yg diberi orang kpd kita. jangan membazir. jangan membeli makanan ikut nafsu. tak habis nanti. memang rezeki ada di mana2. rezeki adalah ketentuan allah. pastikan halal.

Tiada ulasan: