Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Mei 10, 2013

PhD dan Pandangan

pagi tadi dekan fsr memaklumkan dan mengucapkan tahniah kpd mr kee kang mea, pensyarah kanan fsr yg telah berjaya memperolehi kelayakan phd dari universiti malaya. tahniah dr kee kang mea.

saya berjumpa dgn dr kee sebelum pi solat jumaat. selain mengucapkan tahniah, saya tanya faktor penting dlm melalui proses mendapatkan phd. jawab beliau, 'penyelia. dapatkan penyelia yg berminat dgn tajuk kita. jika tidak, kita akan hanyut dan ambil amsa utk tamat pengajian.'

beliau juga beri nasihat supaya jangan putus asa. ianya perkara biasa untuk rasa nak berhenti shj drpd pengajian. maka motivasi dan sokongan dalam dan luar adalah penting.

saya juga cadangkan supaya beliau berkongsi pengalaman beliau mendapatkan phd. beliau bersedia utk berkongsi dgn staf dan pelajar fsr. cuma risaunya jika ada yg berpandangan seolah2 beliau dgn menunjuk2 kerana yg dah dpt phd terlebih dahulu tidak pun sedia berkongsi pengalaman mereka.

Tiada ulasan: