Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mei 13, 2013

Pasar Malam dan Makan

petang semalam saya ke pasar malam. pasar malam bermula pada siang hari. pasar malam di bandaraya.

yg seronok sebab hanya perlu berjalan tak sampai 500m dari rumah. tapi cuma ke bahagian makanan shj sebab cari makan malam. semasa melewati gerai2 makan terasa macam berada di bulan puasa sebab mencari makanan sebelum maghrib. memang terasa macam bulan puasa juga sebab mata melihat dgn nafsu walau pun akal mengatakan perut tak mampu.

saya beli popiah basah dan sup daging. tapi menu di rumah dari pembelian di apsar malam oelh pakcik dan sepupu termasuk nasi kerabu dll. timbang hari ni berat meningkat semula. angkara nafsu. alhamdulillah utk rezeki yg diterima semalam. terima aksih kpd tuan rumah.

komen pakcik, 'crowd' semasa kita makan menggalakkan kita makan banyak. dan saya tambah, menggalakkan makan lama di meja makan.

Tiada ulasan: