Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Julai 20, 2014

Dua Beradik Di Surau

ramai kanak2 yg hadir di surau dekat rumah semasa bulan ramadan. mereka akan seronok berkumpul  untuk berbual sambil makan selepas solat terawih.

ada dua beradik yg saya perhatikan. kedua2nya hadir di surau bukan hanya pada bulan puasa shj. mereka akan hadir hampir setiap waktu solat maghrib. yg adik perempuan akan menunggu ayahnya solat. yg abangnya akan turut serta solat berjemaah.

di bulan puasa, adik akan seronok beratur untuk mengambil makanan dan minuman selepas terawih. adakala bertelekung. ada kala tanpa tudung. si abang setia berkopiah dengan tshirt dan seluar trek. si abang juga akan turut hadir tanpa mata mengantuk atau tidur utk solat subuh berjemaah dan kuliah subuh. alhamdulillah. semoga kedua ibubapa mereka berdua mendapat rahmat allah dgn didikan baik kpd kedua anak mereka.

Tiada ulasan: