Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Julai 10, 2014

Penunggu Di Surau

terima kasih kepada penunggu di surau. hampir setiap malam beliau aakn berada di paling kanan saf hadapan untuk solat isyak dan terawih. di bulan selain bulan ramadan, beliau akan berada di saf kedua di belakang atau sisi belakang bilal.

pada bulan ramadan, beliau akan menunggu dan mencari saya sebelum solat isyak. beliau akan memberi isyarat membetul2kan kopiah beliau apabila melihat saya. tadi saya dapat bersolat di saf depan di sebelah penunggu setia surau. ianya kali ke berapa saya dah lupa. terima kasih.

penunggu ini pernah saya bercerita. hampir setiap hari pada waktu maghrib beliau akan berada di surau. pada hujung minggu, beliau boleh juga dilihat pada waktu zohor dan asar. sejak kecil beliau sudah mendekatkan dirinya dengan surau untuk beribadah solah berjemaah. semoga beliau sentiasa mendapat cahaya keimanan, rahmat, rahman dan rahim allah.

Tiada ulasan: