Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Disember 10, 2015

Masa dan Sisa

setiap saat berlalu tanpa boleh dihentikan. seterusnya setiap minit, jam, hari, minggu, bulan dan tahun, turut berlalu tanpa boleh dihentikan walaupun sesaat.

setiap saat umur semakin dekat, dan juga semakin jauh. semakin dekat dengan penghujung masa kita di dunia. semakin jauh dengan permulaan kita di dunia. semakin hampir dengan yang pasti iaitu mati.

kelahiran mengingatkan kita tentang masa. kematian mengingatkan kita tentang masa. masa dan usia saling bergandingan tangan membawa kita ke hadapan, meninggalkan masa silam.

masih ramai yang bangga dengan usia yang dilalui. masih ramai yang lupa tentang sisa usia yang ada. sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian, kecuali mereka yang berpesan dengan kebenaran, dan yang berpesan dan mengingatkan dengan kesabaran.

Tiada ulasan: