Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Disember 01, 2015

Prestasi Organisasi

prestasi atau pencapaian organisasi mencerminkan tahap kejayaan organisasi mencapai matlamat atau objektif penubuhannya. jika sebuah organisasi berjaya mencapai obejktifnya, maka organisasi tersebut telah menjalankan tugas dan tanggungjawabnya dengan amanah.

jika organisasi tersebut tidak berjaya mencapai matlamat dan objektifnya, organisasi boleh diandaikan ytelah gagal menjalankan tugas dan tanggungjawabnya. organisasi boleh  analisis perlu dilakukan untuk mendapatkan sebab dan akibat. organisasi yang gagal capai matlamatnya boleh diandaikan telah pecah amanah. pegawai di organisasi tersebut boleh diandaikan telah pecah amanah.

perancangan strategik adalah satu cara membantu organisasi berada di trek yang akan menghala ke arah pencapaian matlamat dan objektif organisasi.

Tiada ulasan: