Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Jun 20, 2016

Buko Dgn Saing Skoloh

alhamdulillah, pada hari semalam, ahad 19 jun, berpeluang berbuka puasa dng kawan2 sekolah menengah. kami berbuka di restoran milik seorang drpd kawan sekolah. makan masakan nogori.

semasa di sekolah, kami seramai 120++ orang. tidak semua berada dari tingkatan 1 sehingga tingkatan5. ada yg masuk tingkatan 1 tetapi keluar sebelum tingkatan 5. ada yg masuk selepas tingkatan 1 dan keluar sebelum tingkatan 5. ada yg masuk selepas tingkatan 1 dan tamat bersama tingkatan 5.

pada usia menghampiri usia 50tahun, telah ramai yg telah meninggalkan kami terlebih dahulu. hidup tidak sama sepenuhnya seperti di sekolah. kita tidak akan tamat pengajian beramai2 pada masa yg sama. dan kita jarang akan kembali kepada nya beramai2 pada masa yg sama.

hanya 33 orang yg berbuka puasa bersama semalam. ada yg bawa keluarga. ada yg bercadang untuk hadir tetapi, manusia merancang, allah merancang. dan allah sebaik2 perancang. begitulah dgn kehidupan kita. yg termampu kita merancang dan berusaha terbaik. untuk sejahtera dunia dan akhirat.

terima kasih kpd semua yg hadir semalam. secara fizikal dan secara bukan fizikal. saing bererti bersama dan seiring. adakal bergaduh, banyak kalanya berbaik2.

Tiada ulasan: