Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mei 20, 2013

Temuduga - Baik dan Kurang Baik

pada pagi sabtu yg lalu fsr telah adakan sesi temuduga dan ujian utk calon sarjana muda kemasukan september 2013. ada baik buat temuduga. ada kurang baik buat temuduga.

tidak semua calon panel saya hadir.seorang calon masuk dan duduk secara membongkok. saya tanya adakah beliau sakit, dan jawapannya adalah tidak. saya lihat pencapaian sukan dan kokurikulum tidak meyakinkan utk markah yg cemerlang.

kemudian saya lihat latar belakang beliau. pendapatan keluarga rm500. pekerjaan ibu seorang tukang cuci. setelah ditanya, ibubapa dah bercerai. calon adalah anak sulung. maka saya tanya siapakah yg paling penting dlm hidupnya? jawapan beliau,'ibunya'. ibunya datang bersama calon dgn menaikki bas jam 6pagi dari melaka. kemudiannya menaikki teksi dari tbs ke uitm shah alam.

saya doakan semoga calon berjaya terpilih utk menyambung pengajian di fsr uitm dan berjaya membantu ibu dan keluarga dgn kelayakan dari fsr uitm, dgn doa ibu dan dgn izin allah.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam...kisah bdk 2 lbh krg sy...en.bad bantu la dia....nanti bila berjaya ...dia akan bantu ibunya...