Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Mac 04, 2009

Peti Sejuk

Tidak seronok bekerja dengan mereka yg dihantar ke peti sejuk. Kebanyakan dihantar ke peti sejuk kerana tidak sudi diterima oleh tempat lain.

Maka bial ada warga peti sejuk, jika kita yg sentiasa bekerja, akan sentiasa diamanahkan utk bekerja. Sebab mungkin yg lain bos tak percaya boleh bekerja. Penat, tapi macama juga pasukan bolasepak. Jika kita pemain yg cemerlang, maka bos akan mahukan kita sentiasa bermain dalam setiap perlawanan.

Yg tak sedap, pemain yg tak bermain, dapat juga gaji, bonus dsbnya. InsyaAllah, jika ganjaran tidak kita dapat di dunia ini, ianya akan kita terima dariNya di akhirat kelak.

1 ulasan:

aiShaH berkata...

Pada saya apa saja yang kita buat tidak memerlukan pujian. Yang penting kerja yang kita buat biarlah dengan ikhlas..dan Allah akan memberikan ganjaran.. Puji-pujian hanya untuk duniawi je..