Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Mac 21, 2009

Silakan Saudara Ku

Bagaimanakah perasaan jika kita mendapat guru yang tak bertauliah? Guru yang tak layak mengajar kerana tiada kelayakan akademik yang bersesuaian? Inginkah kita berguru dengan 'guru' tersebut?

Bagi saya tidak. Saya tidak mahu saya diberi ajaran sesat. Walau pun 'guru' tersebut telah mendapat pangkat tertentu atau dipuji2 oleh pihak tertentu, tetapi dibidang akademik, kelayakan akademik adalah lesen sebenarnya untuk kita mengajar dalam bidang berkaitan. Maka mengajar tanpa kelayakan akademik yang diiktiraf adalah satu kesalahan, satu penipuan, satu pecah amanah.

Saya sentiasa berdoa untuk dijauhkan dan tidak bersubahat dengan mereka yang sedemikian rupa. Tanpa pengiktirafan akademik bermakna ANDA tidak layak! Pulangkan hak kepada yang berhak sebelum dituntut.

Tiada ulasan: