Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Mac 04, 2010

Pemimpin dan namabaik

Seorang pemimpin akan dihormati. ketua selalunya ada yg ditakuti. Kita adakalanya akan berperanan sama ada sebagai pemimpin atau ketua mengikut keadaan.

Seorang pensyarah adalah pemimpin dan ketua. Bos adalah pemimpin dan ketua. Beliau bertanggungjawab ke atas keputusan akhir yg dibuatnya. Anak2 buah hanya boleh mencadang. ketua atau pemimpin akan buat keputusan dan tanggung keputusan tersebut.

Maka seorang ketua atau pemimpin yg bijak dan berilmu akan membuat keputusan yg bijak dan tepat. Keputusan utk kebaikan organisasi. Bukannya mengikut nafsu sendiri. Namabaik pemimpin akan terlekat kpd pengikutnya juga.

tSaya terhutang budi dan amat berterima aksih kpd ramai dikalangan kenalan di uitm. Terutamanya kpd mereka yg membimbing, dan memberi tunjuk ajar kpd saya utk kebaikan diri dn organisasi. Saya akan sentiasa bersedia bertugas dgn ketua dan pemimpin yg bijak, jujur, ikhlas dan berilmu yg bertugas utk ekbaikan organisasi.

Tiada ulasan: