Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Mac 23, 2010

PhD - Glamour

Susahnya apabila di sebuah pusat pendidikan apabila ramai yg tersalah buat phd. kita nak mereka terlibat dgn ijazah kedoktoran, bukannya penyakit hasad dengki. tapi kalau dah itu aje kelayakan yg ada buat meeka yg tertentu, biarkanlah utk luncai.

pada awal minggu, saya dimaklumkan bgmana ada staf yg dihina/dikeji krn muncul di barisan hadapan dlm tv. yg mengkeji krn tidak dijemput muncul dlm tv. gila glamor lah tu. memang ada org kalau tak dijemput ke semua majlis akan rasa tak senang hati.

tadi ada yg maklumkan bhw ada staf dikeji krn hadir ke konferens. yg mengkeji tidak buat kertas kerja utk dibentangkan. sebaliknya, biasa menumpang dgn kerja org lain. kalau nama tidak dibenarkan menumpang, maka akan marah pd orang.

kita menjadi pensyarah bukan krn glamor. kita mesti ikhlas dlm menjalankan tugas sbg pensyarah. kita dah diberi tugas dan tanggungjawab masing2.kita dah ada kpi masing2. buatlah utk capai kpi kita. tak payahlah nak jaga tepi kain orang kerana kita nak tumpang glamor aje.

Tiada ulasan: