Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Disember 04, 2021

RM

Banyak makna. Antaranya adalah risk management. Pejabat saya sekarang. Menguruskan risiko.

Semasa dgn swasta, saya pernah dipinjamkan ke jabatan receivers & managers. Bertugas mewakili sipemiutang utk menguruskan hutang yg perlu dikutip. Kiranya saya pernah jadi along la kot.

Pengetahuan tentang pengurusan kewangan FM amat penting. Pengalaman saya di swasta dan dgn kerajaan buktikan, jika FM tak ambil kira RM - risk management, organisasi boleh diuruskan oleh RM wakil sipemiutang kita.

Semasa sbg along, kita cuba kutip hutang sebanyak termampu. Pengurusan yg buat taik dah lari awal2 atau lepas tangan. 

Utk selesaikan hutang, pekerja dibuang tanpa dibayar gaji epf dll yg majikan xbayar. Jual juga sebarang aset yg organisasi miliki. Memang stres.

Tiada ulasan: