Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Disember 12, 2021

Stres di Asrama

Saya kongsi sebab baca komen seorg ahli KDA ttg stres.

Penting semasa di sekolah, terutama sek berasrama penuh, ada khidmat kaunseling yg berkesan.

Semasa saya di bulan2 pertama di itm 1985, saya stres. Nak sesuaikan diri dgn environment baru - tiada loceng, tiada uniform, gaya hidup berbeza dikalangan roommates, dll. Migrain kerap berlaku. Nasib baik ada awek cun. Tapi stres juga sbb xreti nk tegur, dan the next steps.

Sbb score english test, seminggu ke kelas xsilap 8jam, berbanding org lain 20jam. 80an, di Shah Alam, takde yg menarik utk xtra activity luar kampus (to me). Nasib baik ada satu batch SMJS ambil kursus sama, ada yg di kpp sek2. Tapi xbantu urus stres sbg pelajar ipt.

Tiada ulasan: