Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mei 31, 2010

TKU 2010 (2)


Hari kedua di sabah, kami ke maktab sabah di kk. 3/4 drpd kabinet semasa sabah adalah alumni maktab ini, termasuklah ketua menterinya.

sekolah ini tidaklah segah sekolah2 di semenanjung. ianya setahun lebih mudah drpd uitm. moto sekolah adalah 'berdikari'. para pelajar yg cemerlang dari seluruh sabah dikumpulkan di tingkatan enam (sekarang pra-u) di sini.

kami di sini utk tku dan mdab. pengetua memaklumkan ramai pelajar yg ditawar melanjutkan diploma di uitm di semenanjung telah menolak tawaran. antara alasan adalah tidak mahu keluar dari sabah. ada yg tidak mampu utk ke semenanjung.

ramai yg bersedia utk sambung ism di ums. mungkin kerana ums hanyalah 30minit dari sekolah ini. mungkin juga sebab ums sering melawat sekolah ini. mungkin juga kerana ramai lepasan pelajar sekolah ini yg terkini melanjutkan pelajaran di ums. maka uitm perlulah membuat promosi yg lebih lagi di sekolah ini.

Tiada ulasan: