Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Julai 13, 2011

Ketua dan Pengikut Ketua

ramai yg nak jadi ketua. ramai yg tak nak jadi ketua. tetapi ada masanya nak tak nak kena jadi ketua.

sbg seorang ketua di pejabat jim uitm,ada kerja yg hampir sama di tempat lain. ada kerja yg berbeza. kerja saya di jim adalah berkaitan latihan industri dan ke arah meningkatkan kebolehdapatan kerja graduan uitm. maka kerja saya sbg pemasar dan penjual perlu banyak berjumpa ramai orang. di luar dan di dalam uitm.

semalam saya mesyuarat di talent corp dgn beberapa pegawainya. sebelum mesyuarat semalam, saya ada gerak hati bahawa kemungkinan seorang drpd pegawai tc kemungkinan seorang drpd saudara saya. memang tepat jangkaan saya. cuma beliau tak cam dan kenal saya.

sbg ketua, kejayaan bergantung kpd pengikutnya. begitu juga sbg pengikut, kejayaannya bergantung kpd ketuanya. maka ketua dan pengikut saling memerlukan utk berjaya dlm tugas dan tanggungjawab. insyaallah lepas ni saya bukan lagi sbg ketua jika berdasarkan perjumpaan dgn seorang ketua dari hea. jadi apa pulak agak2nya?

Tiada ulasan: