Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Julai 28, 2011

Koperasi dan Kerjasama



apa besar koperasi dan kerjasama? perkataan koperasi adalah berasal drpd perkataan inggeris 'coperative' yg berasal drpd perkataan co-operate. maksud 'co-operate' dlm bahasa melayu adalah kerjasama.

saya baru balik drpd berkursus selama 2 hari di maktab koperasi malaysia. nama lama adalah maktab kerjasama malaysia. saya hadir sebagai seorang anggota lembaga koperasi uitm bhd. selain saya, 2 lagi alk hadir utk kursus wajib bg seorang alk.

terdapat 7 prinsip koperasi. antaranya adalah untuk pendidikan. saya cadangkan kpd peers dan alumni peers uitm, dan keluarga saya utk menubuhkan koperasi. antara matlamat utama saya cadangkan adalah utk pendidikan. anggota koperasi berpeluang mendapat pendidikan melalui kursus yg ditawarkan oleh maktab koperasi. kandungan dan kos amatlah menarik. utk kursus 2 hari, saya hanya bayar rm25 shj. jika kursus anjuran universiti atau persatuan akademik, kos biasanya minima rm600. kursus di maktab disediakan 5kali makan sehari semasa kursus.

jom kita berkoperasi. bersama2 membina pengetahuan, dan ekonomi secara bekerjasama.

Tiada ulasan: