Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 23, 2012

Berubah

kita doakan agar setiap hari lebih baik drpd hari sebelumnya. dan diharapkan esok akan lebih baik drpd hari ini. maka kita doakan agar keadaan kita akan sentiasa berubah menjadi lebih baik pada setiap hari.

kereta pun orang tukar kerana tak puashati dgn prestasi semasa yg kononnya tak sesuai dgn keadaan semasa. ada kalanya kereta ok tapi drebar tak ok maka tukar drebar. ada kalanya enjin yg tak ok maka tukar enjin. kita ikut kemampuan kita dan keperluan kita. boleh guna teori maslow.

tadi saya sediakan jadual saya untuk sem akan datang. setelah berniat nak ubah maka perlulah buat perancangan. kemudiannya buat analisis swot. pertimbangkan pilihan yg ada dan pilih yg terbaik. seterusnya buat keputusan dan laksanakan perubahan. jangan lupa untuk sentiasa buat semakan utk pastikan pelaksanaan selari dgn matlamat ditetapkan.

Tiada ulasan: