Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 09, 2012

Saya Satu Masa 2012

ianya berkaitan tugas dan tanggungjawab saya pada satu masa 2012. tapi masa itu bukan sekarang. masa itu bukan akan datang (andaian).

saya seorang pensyarah. sepenuh masa di fsr. sambilan di ined. saya ketua di jima. koordinator di pjima fsr. pemeriksa kira2 perkama. bendahari kuib. bendahari mpm. penasihat peers uitm shah alam.

ianya berkaitan masa. dimana satu kiraan memerlukan saya memberi lebih 80jam seminggu. minima sepatutnya 39jam seminggu. ada yg dibagitau hanya perlu sedikit shj masa sy dlm seminggu. tetapi realiti adalah sebaliknya.ada yg mulanya manis. tetapi kemudiannya nampak pahitnya. pada mulanya segar. kemudian nampak buruk dan busuknya.

maka keputusan perlu dibuat. dimana pada satu masa 2012 akan tiada beberapa tugas dan tanggungjawab. mungkin kerana tidak sudi lagi. mungkin kerana benci. mungkin kerana tiada lagi daya. ini utk mengelakkan drpd saya dikatakan sbg tidak menjalankan tugas dan tanggungjawab dgn penuh amanah.

Tiada ulasan: