Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Disember 29, 2013

Cuti

hujung tahun ramai bercuti. ramai yg bercuti kerana pada hujung tahun adalah juga cuti persekolahan. maka hujung tahun antara masa sesuai untuk bercuti satu keluarga.

ada yg bagitau bhw masyarakat barat merancang kalender tahunan dgn bekerja selama 48minggu dlm setahun. 4 minggu lagi dlm setahun iaitu pada hujung tahun adalah untuk bercuti. masyarakat barat atau ada yg berkata masyarakat agama tertentu bercuti sempena sambutan agama sehingga 1 januari.

saya juga bercuti pada hujung tahun. antara sebabnya utk gunakan peruntukan cuti yg ada. dan juga kerana tujuan cuti utk pulihkan kesihatan diri melalui rehat. semakin berusia, semakin lambat pemulihan diri. ada kalanya badan bagitau bhw diri ini perlu bercuti. antara cara diingatkan adalah dgn kesakitan.

Tiada ulasan: