Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Disember 30, 2013

Jauh - Dekat

biasanya kita bincang tentang jarak perjalanan. biasanya jauh dan dekat berkait masa perjalanan.

perjalanan ada permulaan. perjalanan ada penamatnya. dan biasanya yg berjalan akan menyemak di mana beliau berada sekarang. soalan biasa adalah 'jauh ke lagi'. komen biasa adalah 'lambatnya'. ini jika perjalanan di dunia dari satu tempat ke satu tempat. perjalanan utk berjaya di dunia.

ramai yg lupa mengingatkan diri perjalanan hidup kita. setiap saat kita makin jauh dari permulaan hidup kita. setiap saat kita makin dekat dgn penghijung hidup kita di dunia. ianya bermakna setiap saat masa kita menyediakan bekalan akhirat makin singkat.

maka bersamalah kita ingat2kan untuk sediakan bekalan bukan utk di dunia shj. yg penting adalah bekalan di hari kemudian. di mana pangkat, kekayaan material, keturunan boleh menjadi beban jika tidak digunakan dgn penuh amanah dan tanggungjawab.

Tiada ulasan: