Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, November 12, 2015

Amanah dan Rahmat

ramai yang ingat seronok pegang jawatan. seronok dapat kuasa. tetapi ramai lupa tentang amanah yang datang dengan jawatan dan kuasa.

sudah lebih dua bulan status saya berubah. ramai yang gembira. ramai yang seronok. saya pun seronok dan gembira dengan rezeki dan rahmat yang saya terima. tetapi saya juga sedar amanah yang datang bersama rahmat.

rahmat adalah juga ujian. jika kita sedar tentang amanah bersama rahmat, kita akan berhati2 dengan kuasa yang kita terima. sebab kesemua kita akan ditanya di akhirat berkaitan amanah yang diserahkan kepada kita semasa di dunia.

Tiada ulasan: