Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, November 19, 2015

Tawar

tawar ada banyak makna. tawar diri boleh bermaksud mencadangkan atau merelakan diri untuk sesuatu jawatan atau pekerjaan. ianya berkait tawarkan diri untuk kuasa. tetapi juga untuk tugas, tanggungjawab dan amanah.

tawar boleh juga bermaksud tiada atau kurangkan rasa. selalunya tawar hati atau tawar rasa menyebabkan rasa kurang menarik atau kurang selesa. menyebabkan rasa sebaliknya daripada tawar diri, lebih kepada menarik diri.

kerja berpasukan perlukan rasa selesa semasa bekerja dan seronok bekerjasama. saya kerap rasa tawar hati untuk bekerja jika yang tawarkan diri untuk jawatan yang perlu bekerja dengan saya tidak boleh bekerja, tidak akan buat saya selesa bekerja, atau hanya buat-buat kerja.

Tiada ulasan: