Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, November 15, 2015

Beli-belah

membeli-belah adalah satu bentuk terapi. ianya juga satu bentuk penyelidikan.

saya suka ke pasaraya hyper. mencari barang yang mungkin diperlukan. atau sekadar melihat harga semasa barangan. selain daripada itu ianya juga satu bentuk senaman sambil menolak troli.

saya juga memerhati pembeli dan pengunjung lain ke pasaraya atau tempat yang saya kunjungi. saya bersyukur dengan rezeki yang ada membolehkan saya berbeli-belah. ianya juga mengingatkan saya bahawa ramai juga mereka yang perlu berjimat untuk meneruskan kehidpan harian.

harga semakin naik. ianya kerana pelbagai alasan. beli barangan yang perlu sahaja. ianya termasuk rumah dan kereta. sesal dahulu berpendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

Tiada ulasan: