Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, November 27, 2015

Pokok Yang Sihat

bertukar fikiran bagus untuk penambahan ilmu. alhamdulillah berpeluang berbicara tentang kemajuan diri dan organisasi bersama mereka dari kejuruteraan, senibina dan perhotelan.

pokok pada setiap masa, akan ada daun yang luruh. biasanya yang luruh adalah yang tidak sihat atau yang sudah uzur. gugur daun tua dan lama memberi peluang daun baru berada di puncak. gugur daun tua membolehkan pertumbuhan daun baru. gugur daun lama membolehkan pokok menjadi lebih tinggi, menjadi lebih sihat. resmi alam tumbuhan, apabila sampai tempoh, yang tua diganti yang muda. sampai tempoh, yang lama diganti yang baru.

hanya pokok jadian atau plastik sahaja, daun lama tetap di tempatnya, tidak gugur2. hanya pokok jadian sahaja, tiada daun baru ganti daun lama. dan pokok plastik sangat suka dihias dengan lampu begemerlapan.

daun tua yang bagus, akan gugur menjadi baja untuk turut membesarkan dan menyihatkan pokok.

Tiada ulasan: