Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, November 15, 2015

Kasihnya Ibu

kasihnya ibu berterusan. sehingga ke hembusan terakhir seorang ibu. kalau yang beranak dan tak sayangkan anak, dia bukan seorang ibu.

tidak kira usia anaknya, seorang ibu akan sentiasa bertanya khabar. seorang ibu akan sentiasa mengambil berat tentang kehidupan anaknya. makan minum, pakaian, tempat tidur, pelajaran, kerjaya, kawan2 dan lain2 berkait dengan anaknya. malah panjang dan pendek rambut anak. seorang ibu sanggup menjaga anaknya jika cucu sendiri tak mahu menjaga.

kasih ibu berkait dengan pemahaman ibu tentang tugas, tanggungjawab dan amanah seorang ibu. ayah, anak, dan orang lain juga perlu tahu dan faham tugas, tanggungjawab dan amanah seorang ibu. dan nabi pernah memberitahu bahawa kita perlu sentiasa hormat dan kasih kepada ibu kita.

Tiada ulasan: