Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, November 18, 2015

Pemimpin dan Pasukan

pemimpin pasukan dalam organisasi boleh menentukan pencapaian dan kejayaan organisasi. betul pilihan, beetul arah tuju. salah pilihan, salah arah tuju.

pemimpin mesti layak memimpin pasukan dalam organisasi. pemimpin mesti berupaya mempengaruhi pasukan untuk mencapai matlamat organisasi. layak bermakna boleh buat kerja yang diamanahkan kepada pemimpin. dan boleh bekerjasama dengan pasukan untuk capai matlamat organisasi. gaya kepemimpinan perlulah berteraskan manusia dan berteraskan kerja.

pemimpin dipilih oleh orang jawatan atasan pemimpin, rakan setara jawatan dan rakan jawatan bawahan. tepat pilihan atau silap pilihan, yang memilih perlu menjawab di akhirat.

alhamdulillah. tahniah dan terima kasih kepada dekan fsr uitm yang akan meneruskan kepimpinan beliau di fsr bermula 1 disember 2015. semoga rakan dalam pasukan bersama mencapai dan menjayakan amanah/

Tiada ulasan: