Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, November 18, 2015

Berita Baik Berita Kurang Baik

berita ada baik. berita ada kurang baik. bunyi macam cerita hindustan, ada kala suka, ada kala duka.

berita baik bagi satu pihak boleh jadi berita kurang baik bagi pihak lain. organisasi saya terima berita baik ikut pandangan saya. bos setuju terima tawaran sambung pelantikannya. alhamdulillah. ramai yang suka. ada juga yang berduka.

di organisasi lain, pada pandangan saya terima berita kurang baik. ketua yang baik diganti dengan yang kurang baik. pandangan saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan saya dengan yang mengganti, dan yang diganti. mungkin pihak lain berpandangan berbeza dengan saya.

pesan saya kepada saya, ingat pesan bos akademik. tugas dan tanggungjawab yang datang bersama jawatan kita adalah amanah. lakulah sebaik-baiknya. amanah akan ditanya dan perlu dijawab. yang penting, kita harapkan balasan baik, bukan balasan buruk, iaitu siksaan.

Tiada ulasan: