Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Februari 21, 2016

Jawatan dan Peringatan

ramai ingin jawatan tinggi. jawatan tinggi datang bersama dengan kuasa besar. kuasa besar datang dengan tanggungjawab besar dan amanah yang perlu dijawab juga. jawatan tinggi tidak melepaskan diri daripada amanah yang perlu dijawab.

biasa yang akan ambil peluang untuk dapat kelulusan untuk permohonan daripada pemegang jawatan yang dihujung tempohnya. pemohon sebegini risau permohonanya tidak akan diluluskan oleh pemegang jawatan yang baru. mungkin kerana tidak ikhlas atau jujur serta amanah berkaitan permohonannya.

pemegang jawatan yang telah tamat tempoh jawatannya dan pemohon kelulusan yang tidak jujur dan tidak amanah sama2 bertanggungjawab terhadap kesan permohonan yang diluluskan. jika niat adalah salahguna kuasa, mungkin terlepas pembalasan di dunia. tapi di akhirat agak2 bagaimana pembalasannya?

Tiada ulasan: