Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Februari 17, 2016

Setahun Yang Berlalu

masa setahun sekarang amat cepat berlalu. satu hari, satu minggu, satu bulan, dan satu tahun serta satu dekad amat cepat terasa berlalu. masa yang dah berlalu tidak boleh diulangi atau dikembalikan. masa yang pergi tetap pergi. catitan ini seeloknya dicatit pada ogos 2015.

dalam masa setahun, antara ogos 2014 sehingga ogos 2015, beberapa perkara penting berlaku dalam hidup saya. antaranya adalah kembali ke rahmatullah, beberapa orang yang memberi kesan kepada siapa saya. bermula ogos 2014, kembalinya seorang nenek saudara, yang biasanya menjempu kami makan di rumahnya pada hari raya kedua. diikuti nenek saya yang sebelum itu telah beberapa tahun terlantar kerana stroke.

november 2014, kembali pula seorang pakcik, adik bongsu ayah. februari 2015, kembali pula abang kepada ayah, seorang pernah menyatakan kepada saya, 'belajarlah, untuk masa depan...'. mac 2015, kembali pula pakcik, iaitu adik kepada ibu, setelah setahun mengetahui beliau sakit barah. pakcik ini banyak membantu semasa saya belajar. antara lagu kegemaran nyanyian beliau adalah 'andaiku pergi dulu sebelummu'. di bulan april 2015, beberapa hari sebelum pertunangan saya, kembali makcik, isteri kepada abang sulong ayah.

bagi mereka yang telah kembali terlebih dahulu, ingatan saya adalah semasa mereka sihat, senyum dan sejahtera. alhamdulillah, mei 2015, saya bertunang. dan pada penghujung ogos 2015, alhamdulillah saya diijab kabul.

setiap masa dan tahun yang berlalu akan mempunyai kenangan kepada kita. kenangan manis, dan kenangan bukan manis. semoga mereka yang terlebih dahulu kembali kepada yang maha esa, sentiasa mendapat keampunan, rahmat dan perlindungannya.

Tiada ulasan: