Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Februari 25, 2016

usia seketika selamanya

usia adalah kiraan masa. masa yang sekarang. masa yang lepas. masa yang akan datang.

ada rasa usia sekejap sahaja. ada rasa usia adalah lama. bagaimana kita ukur tempoh masa dan usia kita? adakah dengan kejayaan? adakah dengan kegagalan? adakah dengan kesenangan? adakah dengan kesusahan?

pada satu masa, titik usia kita mengingatkan kita. di mana kita sekarang. di mana kita sebelum ini. ke mana kita selepas ini.

alhamdulillah, saya sudah pun berusia 50 tahun hijrah sehari selepas majlis akad nikah saya. hari ini saya berusi 49 tahun masihi. sudah jauh masa berada di bumi ini. berapa lamakah lagi masa yang ada di atas bumi milik allah ini?

terima kasih untuk semua ucapan dan doa kepada saya dan selain saya. semoga kita semua dan semua mereka yang kita kasihi sentiasa mendapat keampunan, rahmat dan perlindungan allah. semoga kita semua menjadi teman kepada rasulullah s.a.w di akhirat dan di syurga. semoga kita tergolong dalam mereka yang memasuki syurga tanpa perlu dihisab.

Tiada ulasan: